25 listopada 2013

3D frame tutorial for Gossamer Blue

Hello! I come today with a new project that I prepared for Gossamer Blue quite a while ago. November kits are filled with tons of lovely embellishments. When I saw them I knew that I don’t won’t to hide them in an scrap album but I want them to be exposed and decorate my home. I had this Ikea Tolsby frame wandering around the house and waiting for a good photo. Finally the perfect moment came. For my fiancés birthday I’ve prepared a lovely frame for his desk and now I want to guide you through my creative process.

Hej hej! Przybywam do was dzisiaj z nowym projektem, który przygotowałam już jakiś czas temu dla Gossamer Blue. Listopadowe kity wypchane były po szwy cudownymi dodatkami, które aż żal użyć na LOsy które później schowa się do albumu. Chciałam chociaż część z tych cudeniek wyeksponować tak by zdobiły nasze mieszkanko. Nadarzyła się ku temu świetna okazja i tak powstała ta ramka (Ikea Tolsby) - mały podarek urodzinowy dla mojego P. Przy okazji jej powstawania sfotografowałam mój proces twórczy. 
 

For a start I’ve grab some coordinating pieces that I definitely wanted to use in my frame. I discovered that the Maggie Holmes fabric Frames from November main Add-On kit fit the frame perfectly! Cool right? The basic paper had to be quite subtle not to dominate over the tons of embellishments I wanted to use. The thin chevron paper by Glitz from Bit’s and Pieces kit was all that I wanted. Then I picked some little things from other kits added coordinating watercolors and black ink for contrast and my set was ready to go.

Na początek zebrałam kilka grających ze sobą dodatków które chciałam użyć do ozdobienia ramki. Przy okazji odkryłam że materiałowe ramki  Maggie Holmes idealnie pokrywają się z tą ikeowską! Papier bazowy do tego projektu musiał być stonowany aby nie zdominował tony ozdób jakie tutaj użyłam, dlatego ten delikatny chevronowy papier z Glitz świetnie tutaj pasował. Na koniec wybrałam kilka drobiazgów z różnych listopadowych kitów, dobrałam kolorowe Ecoliny i czarny tusz dla kontrastu i mój zestaw był gotowy.
Materials: Main Scrapbook Kit (Maggie Holmes flowers, GB stamps); Main Add-On Kit (Maggie Holmes Fabric Frames); Add-On Kit #2 (Glitz gems); Bits & Pieces (Dear Lizzy dimensional sticker, Maggie Holmes pin and Ephemera, Glitz paper); Life Pages main Kit (Pink Paislee label stickers); Life Pages main Add-On (Dear Lizzy tags); Ecoline watercolors; white modeling paste; black ink; Memento stamping ink;

Making this frame was easy-peasy. First I cut the paper to the right size, fit it in the frame and with a pencil I marked where to put the whole composition. I added the Dear Lizzy tag and checked where I want my photo to be. Then it was a gesso/ modeling paste action time.

Robienie tej ramki było bardzo proste. Na początek odmierzyłam papier bazowy, włożyłam go w ramkę i ołówkiem zaznaczyłam miejsce gdzie znajdzie się główna kompozycja ze zdjęciem. Dodałam turkusowy tag od Dear Lizzy i sprawdziłam czy wszystko gra. Następnie dodałam pasty modelującej, która jest trochę gęstsza od gessa i schnie szybciej.

Adding gesso accents will help in making the watercolors look pure and bright. After the white base is dry I’ve added some clear water and onto this I’ve sprinkled a little bit of blue, aqua and pink. Wait a moment in between different colors so they won’t mix. The water I added first helps the watercolors to go more natural and will give the washed effect.

Dodanie gessowych akcentów sprawi, że kolory akwareli będą czyste i jasne. Po tym jak gesso wyschnie nakładam pędzelkiem trochę czystej wody i w nią dodaję błękitnej turkusowej i różowej akwareli. Dobrze jest trochę poczekać pomiędzy nakładaniem kolejnych kolorów aby się nie pomieszały ze sobą. Dodatek wody na początku sprawia, że akwarela swobodnie rozlewa się po kartce dając ładny rozmyty efekt.

While the papers were drying I decorated the frame by glueing on the Maggie Holmes fabric frame and adding some ephemera, dimensional sticker and Glitz gem. I checked how it all fits together laying the frame onto a paper with a photo.

W czasie gdy papier schnie udekorowałam ikeową ramkę wcześniej naszykowanymi dodatkami. Nakleiłam materiałową obramówkę dodałam kotylion z Dear Lizzy, papierowe dodatki Maggie Holmes i kryształek z Glitz. Sprawdziłam jak całość wygląda nakładając na siebie osobne warstwy.

After the paper was dry I sprinkled on some black ink to give some contrast to washed watercolors. Waited a little bit for it to dry and glued on the photo. Then I added a label with stamped on title („happy” and „smile” come from Main Scrapbook kit and are so versatile, aren’t they?) and put the whole composition into the frame. The last things to be added were a cute epoxy flower by Maggie Holmes and a bow pin on top. And done! Easy right?

Gdy tylko papier był suchy dodałam kilka kropel czarnego tuszu dla kontrastu do rozmytych akwareli. Poczekałam chwilkę by wszystko jeszcze raz wyschło i dokleiłam zdjęcie. Dodałam też mały różowy tag z wystemplowanym tytułem i całość wsunęłam do ramki. Finalnie wystarczyło dodać mały różowy kwiatek od Maggie i wsunąć na górze wsuwkę i gotowe! Prawda, że było łatwo?

Once more the final look in full size :)
Jeszcze raz rameczka w pełnej okazałości :)

Now it’s your turn to do something creative with the lovely embellishments from Gossamer Blue kits :) Thank you for reading.
Dzięki za uwagę :*

8 komentarzy:

  1. Ładna :) Gdybym miała tak dobry zmysł estetyki też bym sobie taką sprawiła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba wiele by coś takiego skleić, tylko trochę odwagi że się uda :) Dziękuję!

      Usuń
  2. This is so beautiful! (Beautiful pic by the way, too :))
    And how cool that the fabric frame fitted that perfect!

    OdpowiedzUsuń